Archiwum wrzesień 2016


wrz 09 2016 Czemu coraz więcej firm zaczyna rezygnować...
W sporej ilości firm okresowo są wykonywane pracownicze oceny, mające za zadanie weryfikację ich zaangażowania i umiejętności. Tego typu oceny są uważane za bardzo ważny element w zarządzaniu ludzkimi zasobami, dają również duże podstawy do tego, żeby zwiększać efektywność i wydajność pracy na co dzień.
 
W całkowicie odmienny sposób na kwestie takich ocen spoglądają zatrudnieni, dla jakich w wielu przypadkach kojarzą się one z próbą znalezienia powodu do zabierania premii czy nawet zwolnień. Z takich też powodów niezwykle ważne jest, aby kryteria przy ocenianiu były jednoznacznie określone i znane wszystkim, dzięki temu uniknąć będzie można różnych niedomówień w tym obszarze.
 
Całkiem niedawno jeszcze pracownicze oceny były obecne w każdej większej firmie, jednak od pewnego czasu można zauważyć stopniową rezygnację z nich. Zdecydowało się na to już sporo największych korporacji, na przykład Deloitte, Accenture i Microsoft. Jak okazało się w praktyce, głównym powodem takiego postanowienia było to, że według managerów po prostu się one nie sprawdzały.
 
Jako jeden z podstawowych czynników mających wpływ na taką sytuację wymienia się to, że przy okresie na przykład roku mogą się pojawić trudności w przypomnieniu sobie wszystkich ważnych zdarzeń z udziałem danej osoby. Przez to mogą się pojawić kłopoty ze sprawiedliwą oceną, a tym samym pod znakiem zapytania staje sensowność działań tego typu.
 
Będzie to zresztą potwierdzała coraz większa liczba managerów ponoszących odpowiedzialność za zarządzanie ludzkimi zasobami w firmach. W ich opinii używane najczęściej oceny pracownicze nie podnoszą znacząco ogólnych wyników pracy, a także nie dają oczekiwanych odpowiedzi na ważne dla firmy i pracownika pytania związane z dalszą przyszłością.
 
Dlatego też mówi się coraz głośniej o tym, że kolejna duża korporacja rezygnuje całkowicie z oceniania pracowników, uznając je za zbędne i niepotrzebne. Procesy te przebiegają jak na razie wolno, ponieważ większość firm cały czas takie rozwiązanie stosuje. Lecz obecne trendy pokazują, że zjawisko to zaczyna się dość mocno nasilać, zwłaszcza że pojawia się coraz więcej głosów krytykujących sposoby przeprowadzania ocen.
 
Więcej informacji: 
symulacjeszkoleniowe : :
wrz 09 2016 W jaki sposób postępować należy z pracownikami,...
Od osoby szefującej w firmie czy jakimś dziale zależy bardzo dużo, jednak w bardzo często jakość tego szefowania nie należy do najlepszych. Można wręcz stwierdzić, że osoba ta ma kluczowy wpływ na to, jak będą się czuć pracownicy i w jaki sposób podchodzić będą do swoich obowiązków. Jednak często zdarzają się szefowie, którzy zupełnie nie są przygotowani do tego, żeby zarządzać, a tak naprawdę tracą na tym wszyscy.
 
Jeszcze do niedawna w niejednej firmie popularny był model, w którym szef był nieomylny i zawsze miał rację, jeśli nawet nie do końca ją miał. Jednak obecnie od zarządzającej kadry wymaga się dużo więcej, również między innymi umiejętności przyznania się do własnych porażek oraz błędów.
 
Ale w dużej ilości firm szefowie bez przerwy popełniają błędy i pomyłki, jakie nie tylko powodują spadek motywacji wśród załogi i zepsucie atmosfery w zespole. W licznych przypadkach nieodpowiednie działania mogą być powodem odchodzenia pracowników z doświadczeniem, a będą to straty, na które nie można sobie pozwolić.
 
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na atmosferę w miejscu, w którym się pracuje są zespołowe relacje. Tu błędem, który często występuje jest traktowanie osób na szeregowych stanowiskach z lekceważeniem i pogardą. Ma to znaczący wpływ na ich wiarę w możliwości, a także efektywność i zaangażowanie.
 
W niejednym przypadku pojawia się również nieodpowiednie podejście do mówienia o dostrzeżonych błędach i niepowiedzeniach. Jeżeli będzie się to robiło przy reszcie załogi, dodatkowo z negatywnym przekazem, to z całą pewnością nie przyniesie to odpowiedniego rezultatu. Oczywiście zwracanie uwagi i krytyka są elementami niezbędnymi, ale robić to należy w taki sposób, żeby zmotywować pracownika do lepszej pracy.
 
Istotne również będzie uświadomienie pracownikom,  których się zatrudnia, że praca, którą wykonują ma spore znaczenie i jest niezwykle ważna dla firmy, przez co wzmocni się ich lojalność oraz samoocenę. Szef z odpowiednim nastawieniem musi również umieć słuchać ludzi i odpowiadać na ich pytania, sugestie i opinie, dzięki czemu będzie on mógł w ten sposób zdobyć duży poziom zaufania pośród swoich podwładnych.
 
Czytaj więcej: 
symulacjeszkoleniowe : :