lip 22 2016

Jak wygląda obecnie rekrutacja za pomocą...


Wyszukanie dobrego pracownika w niejednym przypadku stanowi poważny problem dla pracodawców oraz rekruterów, dlatego też sięgają oni po różnego rodzaju metody na to, aby trafić na kogoś odpowiedniego. Ostatnio bardzo często będzie się w takich działaniach wykorzystywać także społecznościowe media, z jakich wielu Polaków chętnie korzysta.
 
Jak się okazuje konta na Twitterze lub Facebooku posiada już ponad połowa naszego społeczeństwa. Spora ich część to ludzie młodzi, znający bardzo dobrze współczesne rozwiązania technologiczne i korzystający z nich bez obaw. Również oni nie mają żadnej obawy przed wykorzystaniem mediów społecznościowych do poszukiwania nowej pracy, ale także właściciele firm bardzo chętnie do takich osób docierają właśnie tym sposobem.
 
Jedną z często używanych metod rekrutacji będzie prezentowanie na swoim firmowym fanpage'u oferty pracy, która może być następnie udostępniana przez pracowników i inne zainteresowane osoby. Dzięki temu może się ona błyskawicznie roznieść, dając jednocześnie szansę na dotarcie do właściwego kandydata.
 
Coraz powszechniejsze jest również polecanie osób, jakie się zna na daną posadę, taka rekrutacja z polecenia również jest bardzo chętnie stosowana przez osoby szukające pracowników. Co ważne, dużą zaletą tego modelu poszukiwania nowych pracowników będzie to, że bardzo rzadko polecane osoby nie spełnią oczekiwań stawianych przez daną firmę.
 
W chwili obecnej najczęściej poszukuje się ludzi na stanowiska o dużej rotacji, między innymi w ochronie, gastronomii czy handlu. Sporo ofert będzie także dotyczyć marketingu oraz reklamy, gdyż w każdej z tych branż social media pełnią dużą rolę. Na facebookowych stronach znajdą również propozycje dla siebie informatycy, kierownicy czy pracownicy biurowi.
 
Nawet mimo tego że popularność mediów społecznościowychbez przerwy rośnie podczas prowadzenia rekrutacji, to w dalszym ciągu nie są one w pełni wykorzystane. Na obecną chwilę podstawowym problemem jest zbyt mała ilość odpowiednich narzędzi, które mogłyby zautomatyzować zarządzanie propozycjami pracy. Jeśli narzędzia tego typu powstaną, to powszechność tej metody wzrośnie jeszcze bardziej.
 
Źródło: