wrz 09 2016

W jaki sposób postępować należy z pracownikami,...


Od osoby szefującej w firmie czy jakimś dziale zależy bardzo dużo, jednak w bardzo często jakość tego szefowania nie należy do najlepszych. Można wręcz stwierdzić, że osoba ta ma kluczowy wpływ na to, jak będą się czuć pracownicy i w jaki sposób podchodzić będą do swoich obowiązków. Jednak często zdarzają się szefowie, którzy zupełnie nie są przygotowani do tego, żeby zarządzać, a tak naprawdę tracą na tym wszyscy.
 
Jeszcze do niedawna w niejednej firmie popularny był model, w którym szef był nieomylny i zawsze miał rację, jeśli nawet nie do końca ją miał. Jednak obecnie od zarządzającej kadry wymaga się dużo więcej, również między innymi umiejętności przyznania się do własnych porażek oraz błędów.
 
Ale w dużej ilości firm szefowie bez przerwy popełniają błędy i pomyłki, jakie nie tylko powodują spadek motywacji wśród załogi i zepsucie atmosfery w zespole. W licznych przypadkach nieodpowiednie działania mogą być powodem odchodzenia pracowników z doświadczeniem, a będą to straty, na które nie można sobie pozwolić.
 
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na atmosferę w miejscu, w którym się pracuje są zespołowe relacje. Tu błędem, który często występuje jest traktowanie osób na szeregowych stanowiskach z lekceważeniem i pogardą. Ma to znaczący wpływ na ich wiarę w możliwości, a także efektywność i zaangażowanie.
 
W niejednym przypadku pojawia się również nieodpowiednie podejście do mówienia o dostrzeżonych błędach i niepowiedzeniach. Jeżeli będzie się to robiło przy reszcie załogi, dodatkowo z negatywnym przekazem, to z całą pewnością nie przyniesie to odpowiedniego rezultatu. Oczywiście zwracanie uwagi i krytyka są elementami niezbędnymi, ale robić to należy w taki sposób, żeby zmotywować pracownika do lepszej pracy.
 
Istotne również będzie uświadomienie pracownikom,  których się zatrudnia, że praca, którą wykonują ma spore znaczenie i jest niezwykle ważna dla firmy, przez co wzmocni się ich lojalność oraz samoocenę. Szef z odpowiednim nastawieniem musi również umieć słuchać ludzi i odpowiadać na ich pytania, sugestie i opinie, dzięki czemu będzie on mógł w ten sposób zdobyć duży poziom zaufania pośród swoich podwładnych.
 
Czytaj więcej: 
symulacjeszkoleniowe : :

Drogi użytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.