W jaki sposób postępować należy z pracownikami,...
Od osoby szefującej w firmie czy jakimś dziale zależy bardzo dużo, jednak w bardzo często jakość tego szefowania nie należy do najlepszych. Można wręcz stwierdzić, że osoba ta ma kluczowy wpływ na to, jak będą się czuć pracownicy i w jaki sposób podchodzić będą do swoich obowiązków. Jednak często zdarzają się szefowie, którzy zupełnie nie są przygotowani do tego, żeby zarządzać, a tak naprawdę tracą na tym wszyscy.
Jeszcze do niedawna w niejednej firmie popularny był model, w którym szef był nieomylny i zawsze miał rację, jeśli nawet nie do końca ją miał. Jednak obecnie od zarządzającej kadry wymaga się dużo więcej, również między innymi umiejętności przyznania się do własnych porażek oraz błędów.
Ale w dużej ilości firm szefowie bez przerwy popełniają błędy i pomyłki, jakie nie tylko powodują spadek motywacji wśród załogi i zepsucie atmosfery w zespole. W licznych przypadkach nieodpowiednie działania mogą być powodem odchodzenia pracowników z doświadczeniem, a będą to straty, na które nie można sobie pozwolić.
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na atmosferę w miejscu, w którym się pracuje są zespołowe relacje. Tu błędem, który często występuje jest traktowanie osób na szeregowych stanowiskach z lekceważeniem i pogardą. Ma to znaczący wpływ na ich wiarę w możliwości, a także efektywność i zaangażowanie.
W niejednym przypadku pojawia się również nieodpowiednie podejście do mówienia o dostrzeżonych błędach i niepowiedzeniach. Jeżeli będzie się to robiło przy reszcie załogi, dodatkowo z negatywnym przekazem, to z całą pewnością nie przyniesie to odpowiedniego rezultatu. Oczywiście zwracanie uwagi i krytyka są elementami niezbędnymi, ale robić to należy w taki sposób, żeby zmotywować pracownika do lepszej pracy.
Istotne również będzie uświadomienie pracownikom, których się zatrudnia, że praca, którą wykonują ma spore znaczenie i jest niezwykle ważna dla firmy, przez co wzmocni się ich lojalność oraz samoocenę. Szef z odpowiednim nastawieniem musi również umieć słuchać ludzi i odpowiadać na ich pytania, sugestie i opinie, dzięki czemu będzie on mógł w ten sposób zdobyć duży poziom zaufania pośród swoich podwładnych.
Czytaj więcej: