Zawód Wykładowcy W Dziedzinie Zarządzania...
Zastanówmy się, kim jest uznany za kompetentnego pracownik firmy szkoleniowej?
Zwykle poszukiwane przez pracodawców zalety:
- wola spełniania wymogów proceduralnych
- świadomość specyfiki pracy w edukacji
- pracownik nie jest motywowany pieniędzmi i stanowiskami
- myślenie o oczekiwaniach odbiorców swojej pracy
- schludność i estetyka
- podzielność uwagi
- umiejętność szybkiego odnalezienia spraw w kalendarzu
pozytywny przekaz do odbiorcy
- pozytywne nastawienie do problemów
- umiejętność podtrzymywania rozmowy z interesantem
- efektywność osobista
- prawdomówność
- rzeczywista a nie tylko deklarowana skrupulatność
O to, co powoduje, że nieprzygotowani odpowiednio kandydaci odpadają na etapie selekcji podpytałem pracującego w naszej firmie szkoleniowca. Powody dla których odrzucał kandydatów:
- Kłamanie podczas rozmowy - nie każdy umie kłamać jak James Bond
- brak znajomości obsługi komputera w stopniu płynnym
- ewidentnie złe podejście do ludzi , konfliktogenne
- negatywne widzenie świata
- brak niekaralności lub konflikty z prawem
Jak zorganizowany jest proces rekrutacji zwykle zestresowanego – i ja to rozumiem - aplikanta?
- lektura życiorysu – na to mamy tylko chwilę by odsiać ziarno od plew
- wywiad – rozmowa z aplikantem
- badanie motywacji pracownika
- na życzenie klienta Assessment Center
Szkolenia, które mój znajomy zwykle polecał młodym stażem pracownikom na tej pozycji, jako uzupełnienie ich społecznych kompetencji: szkolenie z komunikacji, komunikacja i współpraca, oraz zajęcia z andragogiki.
Ponadto zawsze usilnie prosi, by po rozpoczęciu kariery w nowej branży „zaliczyć” jedną lub dwie gry strategiczne unaoczniające każdemu żółtodziobowi wyjatkowość pracy trenera.
Rekomenduję przeczytanie tych artykułów dotyczących podnoszonej przez poprzednich dyskutantów kwestii. Sporo sensownych danych.