paź 14 2015

Jak ma wyglądać analiza oczekiwań szkoleniowych....


O roli szkoleń pracowniczych nie trzeba chyba nikogo przekonywać, spełniają one istotną rolę i w organizacji przedsiębiorstwa i w zawodowym rozwoju załogi. Jednak już nie każdy ma pełną świadomość faktu, jak dużą rolę odgrywa precyzyjne określenie potrzeb szkolących się, co będzie się przekładać na wybranie najlepszego zakresu i formy szkoleń, a co za tym idzie będzie wpływać na ich efektywność.
 
Spora część przedsiębiorców nie przejmuje się specjalnie tym aspektem, wybierając szkolenia całkowicie przypadkowo albo na podstawie podesłanych reklam. Podejście tego typu będzie niestety skutkować tym, że szkolenia nie są efektywne w stu procentach, z pewnością w dużej części przypadków pracownicy będą na nich korzystać, lecz nie wykorzysta się w pełni ich potencjału i możliwości.
 
Z tego też powodu przed ostatecznym zatwierdzeniem planu szkoleń należy określić ze szczegółami, jakie potrzeby i możliwości będzie miał zespół i poszczególni pracownicy, i dopiero w oparciu o to podejmować decyzje. Taki etap czasem może chwilę potrwać i będzie wymagał jakiegoś zaangażowania, ale jest niezbędny do wypracowania określonej efektywności realizowanych szkoleń.
 
W takie ustalenia zaangażowani być powinni zarówno pracownicy, których się zatrudnia, jak również trenerzy, którzy poprowadzą kursy, jedynie odpowiednia współpraca właśnie tych osób pozwoli na wybranie odpowiedniego rozwiązania. Jeśli chodzi o firmę, która zamawia takie szkolenie niezbędny jest w pierwszej kolejności udział kadry zarządzającej oraz bezpośrednich przełożonych szkolonych członków załogi.
 
Bardzo duże znaczenie ma także odpowiednia aktywność pracowników. Powinni oni być całkowicie świadomymi członkami tego procesu, gdyż to tak naprawdę oni najbardziej na tym skorzystają. Powinni oni w pełni współpracować z osobami, które są odpowiedzialne za diagnozę, co z reguły będzie się wiązać ze szczerymi odpowiedziami na różne pytania.
 
Diagnozę tego typu zrealizować można kilkoma różnymi technikami, jednak sprowadzać się wszystkie one będą do wyznaczenia potrzeb oraz oczekiwań pracowników i organizacji. Jeżeli proces ten zostanie odpowiednio wykonany, to na pewno przeprowadzone szkolenia przyniosą korzyści, jakie były zakładane.
 
Więcej informacji: 
symulacjeszkoleniowe : :