Z różnych szkoleń zaczęło korzystać bardzo wiele małych i dużych firm, doceniają one możliwości, jakie dadzą lepiej wykształceni, doświadczeni ludzie w załodze. Także dla pracowników wysłanie na szkolenie to nie tylko szansa na podniesienie swoich kompetencji zawodowych, lecz także pewnego rodzaju nobilitacja i wyróżnienie ze strony zarządu firmy.
Najbardziej popularną odmianą szkoleń są obecnie i chyba nadal będą szkolenia i kursy wykonywane w firmowej siedzibie lub też w salach firm zajmujących się szkoleniem. Tego typu rozwiązanie ma pewne zalety, w pierwszej kolejności jest najtańsze z możliwych, bo należy opłacić tylko koszty trenerów, ale także dla wielu pracowników bardzo wygodne, gdyż nie będzie trzeba nigdzie daleko wyjeżdżać lub tracić czas w czasie wolnego.
Coraz większe znaczenie zaczynają też mieć wyjazdowe szkolenia, odbywające się czasami w dalej położonych od firmowej siedziby miejscowościach. Szkolenia takie łączą ze sobą najczęściej dwa cele, czyli po pierwsze umożliwiają pozyskanie nowych umiejętności przez zatrudnionych, i rzeczywiście taka jest ich najważniejsza rola. Jednak ze względu na swój charakter stanowią doskonałą okazję do odpoczynku, zabawy i integracji z inny współpracownikami.
Wielu pracowników traktuje wyjazdy na takie szkolenia jak miły bonus albo nagrodę, z tego też powodu duże znaczenie ma, żeby poza rolą dydaktyczną zagwarantować wyjeżdżającym trochę rozrywek. Z takich też powodów w coraz większej liczbie przypadków miejscem wyjazdów szkoleniowych są ekskluzywne zespoły hotelowe w górach, nad morzem czy też w atrakcyjnych miejscach.
Kwestie integracyjne mają także duże znaczenie dla firm, a w praktyce właśnie wyjazdowe szkolenia idealnie się sprawdzają. Po pierwsze mogą pozwolić na to, aby pracownicy mogli się wiele nauczyć i zdobyli nowe doświadczenia, a oprócz tego przy odpowiedniej organizacji zapewnią niemało okazji na poprawę atmosfery w całym zespole.
W praktyce istotne jest w czasie organizowania wyjazdu, żeby w umiejętny sposób połączyć tak postawione cele, i co najważniejsze uświadomić pracownikom, jak będzie wyglądać całość. Można będzie dzięki temu uniknąć niejednego rozczarowania spowodowanego tym, że ktoś całkowicie odmienne będzie sobie wyobrażał szkolenie, na które właśnie pojechał.
Źródło: