Archiwum styczeń 2016


sty 17 2016 Jak prawidłowo wdrażać nowe procedury...
W trochę większych korporacjach i firmach, w których personalny dział jest większy, ogromnie istotne zadanie będzie spełniał dyrektor, który nim zarządza. Musi on dysponować dużymi umiejętnościami i wiedzą, ale często i to może nie wystarczyć. Niezbędny również będzie silny charakter, bo bez niego kierownik nie będzie miał miał w firmie odpowiedniej pozycji.
 
W szczególności ma to istotne znaczenie, gdy dział personalny zdecyduje się wprowadzić w życie nowoczesne narzędzia lub procedury do działań rekrutacyjnych. Z reguły zmiany o takim charakterze będą dotykać również ludzi mających jakiś wpływ na personalne decyzje z pozostałych działów, i istotne jest, żeby ludzie ci mieli świadomość tego, dlaczego te wszystkie zmiany będą realizowane.
 
W przypadku starszych stażem pracowników czasami pojawiać się będzie pewna niechęć do różnych zmian, zwłaszcza jeżeli za nimi nie idzie dokładniejsze wytłumaczenie ich sensu. Jeśli dodatkowo będą się pojawiać w firmie różnego rodzaju plotki, to ogólna atmosfera na wdrażanie nowych rzeczy raczej nie będzie przychylna. Jeśli nawet plany działu personalnego będą szły w dobrą stronę, to bez zrozumienia ich przez resztę pracowników ciężko będzie je należycie uruchomić.
 
Z takich też powodów zanim się zacznie wdrażać nowości w firmie dział personalny przeprowadzić powinien szereg odpowiednich konsultacji z osobami, które są zainteresowane projektem, głównie z kadrą kierowniczą z z poszczególnych działów. Koniecznie należy się zapoznać ze zgłaszanymi przez nich opiniami i wnioskami, bo przecież oni także korzystać później będą z wprowadzanych pomysłów.
 
Należy również przeprowadzić odpowiednią kampanię, która poinformuje o wszystkim i na pewno nie unikać udzielania odpowiedzi na stawiane pytania i postulaty. Tego typu kampania powinna przedstawić pracownikom główny cel podejmowanych działań oraz rezultaty, których się będzie można po nich spodziewać, ale też dać informację o ewentualnych problemach i zagrożeniach, jakie podczas działań mogą się pojawić. 
 
Przy wszystkich tych pracach bardzo ważne zadanie będzie miał kierownik personalnego działu. To właśnie on jest odpowiedzialny za to, żeby wspomniane wcześniej aspekty mieć na uwadze przy wprowadzaniu zmian. Powinien on także mieć dużo siły przebicia, tak aby zmiany, o które się stara były następnie wykonywane przez załogę.
 
Dodatkowe lektury: 
symulacjeszkoleniowe : :
sty 17 2016 Jak odpowiednio motywować zatrudnionych...
Odpowiednia motywacja zatrudnionych pracowników to bardzo istotny temat dla prawidłowego rozwoju firmy. Jest jednak również tematem bardzo delikatnym, bo zrobić przy tym można wiele błędów. Zwłaszcza jeśli motywacja odbywać się będzie tylko w oparciu o upodobania lub intuicję osób decyzyjnych. Gdy nie weźmie się pod uwagę przy tym rzeczywistych potrzeb zatrudnionych, to niestety często takie działania pójdą na marne.
 
Dość częstym błędem, jaki pojawia się w wielu firmach jest próba uszczęśliwiania na siłę swoich pracowników świetnymi pozornie rozwiązaniami. Ludzie bojąc się odmówić zgadzają się na wszystkie pomysły, lecz nie do końca im się one podobają. Traktować je raczej będą jako kolejny przykry przymus, a nie coś, co miało z założenia dobrze motywować.
 
A takie przymuszanie pracowników do uczestniczenia w wydarzeniach, na które wcale nie mają ochoty również dobre nie będzie i przeważnie odniesie odmienny rezultat od planowanego. Pracownicy zaczynają twierdzić, że nie będą zauważane ich rzeczywiste oczekiwania i potrzeby, i w rezultacie tracą zaufanie do swoich kadry zarządzającej i działu HR.
 
Takie decyzje wcale nie przynoszą zakładanych celów, ani nie ulegnie poprawie wydajność wykonywanych działań, ani nie będzie wzrastać poziom motywacji. Dla firmy będą to przeważnie całkowicie zmarnowane środki finansowe, bo koszty realizacji tego typu pomysłów mogą być naprawdę duże. W niektórych przypadkach będą także występować pośród załogi niezbyt pozytywne, takie jak drwina albo rozżalenie.
 
Z takich też powodów przed podjęciem jakichkolwiek szerszych motywacyjnych działań należy na samym początku poznać, co tak naprawdę interesuje pracowników. Osoby podejmujące decyzję muszą zrozumieć, że każdy będzie miał inne preferencje i to, co będzie się sprawdzać u jakieś osoby ani trochę nie będzie przydatne u kogoś innego.
 
Bardzo ważna jest także poprawa warstwy komunikacyjnej wśród załogi. Zatrudnieni muszą mieć świadomość tego, że będą mieli możliwość powiedzenia o wielu swoich wątpliwościach oraz problemach, i nie będą z takiej przyczyny w żaden sposób piętnowani. Czasami do usprawnienia komunikacji mogą być potrzebne odpowiednie szkolenia, dopiero po nich ludzie zaczną się komunikować w taki sposób, w jaki cały czas powinno się to odbywać.
 
Więcej informacji: 
symulacjeszkoleniowe : :