Najnowsze wpisy, strona 4


kwi 28 2016 W jaki sposób są oceniane kompetencje zawodowe...
Różne przedsiębiorstwa i firmy przyjmują różnorodne kryteria jeśli będzie chodzić o ocenę pracowników. Część z tych kryteriów jest oparta bardziej na relacjach i sympatiach, niż na rzeczywistym zweryfikowaniu umiejętności kogoś. Z kolei w innych przypadkach są wykorzystywane zaawansowane narzędzia, mające za zadanie zmierzyć szczegółowo wszystko, co będzie się wiązać z pracą konkretnej osoby.
 
W chwili obecnej coraz większym zainteresowaniem zaczynają się cieszyć różne narzędzia do weryfikowania pracowniczych kompetencji. Wykorzystywane są one przykładowo przy przyjmowaniu nowych ludzi, aby zweryfikować ich przydatność dla firmy, lecz także do okresowych ocen już pracujących. Do takich ocen przede wszystkim będzie się brało umiejętności oraz wiedzę, ale wraz z zaangażowaniem i zachowaniem.
 
Pośród wielu metod, które są używane wyróżnia się szczególnie Assessment/Development Center, uznawana aktualnie za najlepszą w tym względzie. Po statystykach można zobaczyć, że jej poziom skuteczności sięga nawet 76%, daje to to poziom, do jakiego pozostałe metody nawet się nie zbliżają. Co oczywiste należy ją odpowiednio zastosować, ponieważ tylko w takich przypadkach badanie będzie odpowiednio efektywne.
 
Grupa międzynarodowych specjalistów opracowała w ostatnim czasie dokładne wskazówki, które dotyczą przebiegu całego procesu. Wskazują przy tym na kilka istotnych kwestii, które należy brać pod uwagę przy przeprowadzaniu pracowniczych ocen, a zaniedbanie których przyczynić się może do nieodpowiednich wniosków.
 
W pierwszej kolejności bardzo ważną rolę będzie tutaj odgrywać należyta analiza miejsca pracy. Powinna być ona przeprowadzona w taki sposób, aby pozwolić na wyznaczenie kompetencji i wskaźników efektywności. Stanowi to niezwykle ważny punkt, gdyż zależały od niego będą kolejne zadania, jakie zostaną wręczone pracownikowi.
 
Bardzo istotne jest także wykorzystanie wielu rozmaitych metod, przy pomocy których da się na różnych płaszczyznach oceniać i badać zakres kompetencji. Wykonana analiza zawierać powinna przynajmniej jeden rodzaj symulacji wiążący się ze wskaźnikami efektywności jeśli będzie chodzić o konkretne stanowisko pracy. Pośród stosowanych najczęściej wymienia się odgrywanie roli, prezentacje, koszyk zadań i grupowe dyskusje.
 
Źródło: 
symulacjeszkoleniowe : :
kwi 28 2016 Jakie korzyści może przynieść pracownikom...
Aktualnie jest coraz ciężej całkowicie oddzielić życie prywatne od zawodowego. Pracownicy muszą często brać ze sobą pracę do domu, rozwiązują w swoim wolnym czasie różne problemy czy też kontaktują się z klientami. Z tego też powodu coraz częściej pracodawcy dają im różne bonusy, aby w jakiś sposób wynagrodzić takie zaangażowanie i przyciągnąć wyróżniające się osoby.
 
Tego typu zjawisko nazywa się work-life balance i jeszcze całkiem niedawno oznaczało po prostu liczbę godzin spędzonych w pracy w w stosunku do czasu wolnego. Jednak dzisiaj coraz bardziej odchodzi się od wspominanego modelu, stawiają akcenty na zupełnie co innego. Pracodawcy już nie mówią, że u nich nie pracuje się w nadgodzinach, ale kładą nacisk na całkowicie inne rzeczy.
 
W pierwszej kolejności podkreślana zaczyna być elastyczność w wykonywaniu pracy, jako jeden z głównych jej atutów. Najbardziej popularne tu będzie odchodzenie od sztywnego siedzenia w biurze między określonymi godzinami. Poza tym coraz częściej jest również możliwość pracy zdalnej, lubianej coraz bardziej przez pracowników.
 
Następnymi bardzo chętnie wybieranymi dodatkami i bonusami w zakresie polityki work-life balance będą przeróżne programy dla rodziców. Co interesujące zwiększająca się ilość firm zaczyna je organizować nie tylko dla samych matek, ale dodatkowo dla pracujących ojców. Pracodawcy w zakresie tych bonusów pozwalają korzystać ze znajdujących się w siedzibie klubów dziecięcych i przedszkoli.
 
Nie może również zabraknąć należytego dbania o zdrowie. Wiele firm zapewnia regularnie swoim pracownikom odpowiedni dostęp do zdrowych produktów żywnościowych, takich jak soki, napoje czy świeże owoce. Spora część pracodawców zaczęła również prowadzić specjalne programy zdrowotne, pomagające pracownikom zadbać skutecznie o swoją kondycję i zdrowie.
 
W wielu firmach jeszcze dalej się to wszystko posuwa. Zatrudnione osoby korzystać mogą z firmowych boisk i sal gimnastycznych, a niekiedy i pływalni. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także różnego rodzaju drużyny sportowe oraz kluby, nie tylko traktowane zupełnie amatorsko, ale także biorące aktywny udział w zawodach i turniejach.
 
Więcej informacji: 
symulacjeszkoleniowe : :
lut 13 2016 Nieodpowiednia komunikacja wewnątrz firmy...
W wielu małych i dużych firmach dużo problemów będzie sprawiać komunikacja wewnętrzna, a właściwie jej zupełny brak. Niestety nie ma jednego przepisu na wdrożenie jednego idealnego obiegu informacji w firmieinformacji, ale za to jest wiadoma jedna bardzo ważna sprawa. Wszystkie problemy wynikające z niewłaściwej komunikacji bez konsekwencji się nie obejdą, a to z kolei będzie się przekładało na dość wymierne straty pieniężne.
 
Komunikacyjne problemy w firmach biorą się z wielu rozmaitych rzecz i w sumie wcale łatwo nie jest pokazać jakiś jeden wspólny powód tego stanu rzeczy. Powinno się jednak dobrze poznać, jakie najczęściej występują, między innymi dlatego żeby być w pełni świadomym, które z zagrożeń pojawić się mogą w firmie, ale również po to, aby umieć zareagować na nie w odpowiedni sposób.
 
Duża część problemów komunikacyjnych nie widoczna od razu nie będzie, a dopiero po jakimś czasie. Nie wszystkie też występują w każdej organizacji, to zależeć już będzie od konkretnej sytuacji. Przeważnie pojawia się chaos organizacyjny, który staje się powodem sporego marnowania czasu przez ludzi, jacy nie będą wiedzieli co dokładnie mają robić.
 
Może się także zmniejszyć efektywność całej firmy. Niewłaściwie podejmowane decyzje, ograniczenie szybkości procesów czy działania w chaosie sprawiają, że większość spraw idzie znacznie wolniej niż ktoś by chciał. Jeżeli poza tym klienci będą otrzymywali wzajemnie sprzeczne przekazy, to w końcu taka tego typu sytuacja może się zakończyć stratą swojej renomy.
 
Tak więc jeśli się zobaczy któreś z wymienionych symptomów w swojej firmie, to należy zacząć reagować, im zostanie to szybciej zrobione tym sprawnie można będzie uruchomić {jakiś naprawczy programjakieś programy naprawcze. Tu także nie da się podać jednej prostej recepty na to żeby sobie poradzić z problemami komunikacyjnymi, bo każda z firm ma swoją specyfikę i będą jej potrzebne całkowicie inne rzeczy.  
 
Najważniejsze jest w takim przypadku precyzyjne przeanalizowanie różnych metod i sposobów komunikacji. Świetnym pomysłem będzie również zorganizowanie cyklicznych zebrań kierowników działów, na jakich można będzie omawiać bieżące wydarzenia w firmie. Z kolei w dużych firmach doskonale doskonale sprawdza się osoba która będzie odpowiadała za wewnętrzną komunikację, dzięki jej pracy oszczędzić będzie można licznych kłopotów w tych kwestiach.
 
Czytaj więcej: 
symulacjeszkoleniowe : :