Jednym z często wybieranych sposobów na wykonanie pracowniczych szkoleń są wyjazdy na kilka dni do jakiegoś hotelu. Rozwiązanie takie ma kilka zalet, przede wszystkim taką, że jeśli się będzie przebywać w takim miejscu z grupą uczestników można się skupić jedynie na tym, aby odpowiednio ten czas wykorzystać. Oczywiście przy założeniu, że nie będzie niespodzianki z hotelem, bowiem często różnie z tym bywa.
Wiele takich obiektów wyklucza się od razu na wybranie miejsca na organizację szkolenia, przykładowo po rozmowie z recepcją czy też przeglądnięciu strony internetowej. Lecz w czasie szukania warto dodatkowo zapytać o kilka rzeczy, i przy okazji się zorientować o rzeczy, jakie hotele przeważnie będą ukrywać, a z pewnością pierwsze o tym nie powiedzą.
Po pierwsze sprawa dotyczy remontowych prac, co do jakich nie zdarza się zbyt często, że goście są odpowiednio wcześnie poinformowani. A realizacja szkoleń przy ryku młotów udarowych albo wiertarek z całą pewnością wygodne nie będzie, niekiedy wręcz uniemożliwiając pracę. Z takich też powodów zawsze należy o to zapytać, wtedy można się spodziewać, że odpowiedź jednak zostanie udzielona.
Bardzo problematyczne też będą różnego rodzaju imprezy weselne i okolicznościowe a nawet inni szkolący się. Efektywne zrealizowanie planowanych zagadnień będzie wymagało skupienia i ciszy - jeśli zza drzwi będzie dobiegała skoczna muzyka, to z pewnością wpłynie to w jakiś sposób na uczestników. O taki temat także powinno się dopytać w czasie szukania hotelu na szkolenie, jeżeli takie imprezy mają być organizowane w czasie wyjazdu, to być może będzie znacznie lepiej zastanowić się nad innym rozwiązaniem.
Należy również dokładnie sprawdzić informacje o wyposażeniu i wielkości sal konferencyjnych, jakie znajdują się na terenie obiektu. Wiele hoteli może lekko naginać rzeczywistość przy podawaniu informacji na stronie, z tego też powodu lepiej będzie dokładnie dopytać się na recepcji czy u managera.
Przy większych grupach szkoleniowych niezwykle ważna jest również sprawna obsługa, tak aby uczestnicy nie musieli stać kilkadziesiąt minut w kolejce za meldunkiem czy obiadem. Takie tematy również warto wyjaśnić odpowiednio wcześnie z pracownikami hotelu, żeby nie było później niepotrzebnego nikomu bałaganu i zamieszania.
Czytaj więcej: